Meteen doorgaan naar hoofdmenu

Privacy

Algemene voorwaarden voor gebruik en verkoop
Spelregels

 

BEDANKT voor je bezoek aan onze website en je interesse in het kopen van ons/onze artikel(en).

Hoewel we ons realiseren dat het veel tekst is, is het belangrijk dat je deze Algemene Voorwaarden voor Gebruik en Verkoop (de "Spelregels") zorgvuldig leest voordat je overgaat tot aankoop, omdat deze Spelregels specifieke regels uitleggen die van toepassing zijn op je gebruik van onze website en op je bestelling.

Door onze websites te bezoeken en ons/onze artikel(en) bij ons aan te kopen, geef je aan dat je deze Spelregels hebt gelezen en begrepen.

Feitelijke en specifieke regels zoals leveringskosten, levertijden maar ook de regio’s waar we ons/onze artikel(en) niet leveren, zijn allemaal te vinden op onze website bij onze Vaak gestelde vragen (“FAQ”). 

Spelregels:

1.     Over ons

2.     Wie kan artikel(en) bestellen via de website?

3.     Wanneer kan je artikel(en) bestellen via de website?

4.     Hoe verloopt de bestelprocedure?

5.     Wanneer kunnen we je bestelling annuleren?

6.     Welke prijzen gebruikt Foot Locker?

7.     Hoe betaal je voor je artikel(en)?

8.     Welke leveringsopties heb je?

9.     Hoe wordt/worden je artikel(en) geleverd?

10.   Wat kan je doen als je je bestelling niet hebt ontvangen?

11.   Je wilt je bestelling annuleren, wat moet je doen?

12.   Wanneer accepteert Foot Locker de geretourneerde artikelen niet?

13.   Hoe en wanneer ontvang je een terugbetaling nadat je een bestelling/artikel hebt geannuleerd/geretourneerd?

14.   Wat is je wettelijke garantie en wat kan je verwachten als het/de artikel(en) defect is/zijn?

15.   Hoe neem je contact op met Foot Locker?

16.   Hoe verwerkt Foot Locker je persoonsgegevens?

17.   Wat zijn de regels inzake intellectuele eigendomsrechten?.

18.   Hoe ver gaat de aansprakelijkheid van Foot Locker?

19.   Welke wetten en rechtsgebieden zijn/zijn van toepassing op je Koopovereenkomst?.

20.        Welke andere regels zijn van toepassing? 

Je kunt de spelregels online raadplegen, downloaden en afdrukken of per e-mail aanvragen bij onze klantenservice.

1.     Over ons

 

De termen "wij", "onze" en "ons" worden gebruikt om te verwijzen naar Foot Locker-entiteiten in Europa.

Onze hoofdvestiging is Foot Locker Europe B.V. in Nederland. Foot Locker Europe B.V. is opgericht naar het Nederlandse recht en is ingeschreven bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder registratienummer 23067735.

De identiteit van de verkoper van je artikel(en) hangt af van het land waar je je aankoop doet. Zie Bijlage I bij deze Spelregels, inclusief onze lijst met entiteiten om jouw Foot Locker-entiteit te vinden.

Als je vragen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. 

2.     Wie kan artikel(en) bestellen via de website?

 

Je kunt ons/onze artikel(en) bestellen als je de wettelijke leeftijd hebt bereikt volgens de wetten die op jou van toepassing zijn en je hiertoe wettelijk in staat bent.

We verkopen ons/onze artikel(en) alleen aan eindgebruikers en/of consumenten die:

a.     een geldig adres hebben in een regio waar we ons/onze artikel(en) leveren;

b.     het/de artikel(en) voor persoonlijk gebruik te bestellen; en

c.     het/de artikel(en) niet doorverkopen.

We behouden ons het recht voor om de verkoop van ons/onze artikel(en) aan wederverkopers, retailers of bulkkopers te weigeren. 

3.     Wanneer kan je artikel(en) bestellen via de website?

 

Hoewel we ons best doen om je in staat te stellen ons/onze artikel(en) te kopen, is het mogelijk dat:

a.     Een artikel op onze website is niet langer beschikbaar (wat in strijd kan zijn met de beschikbaarheidsstatus);

b.     Er aanvullende beperkingen van toepassing zijn op artikel(en) van een 'limited edition' of 'limited production', bijvoorbeeld beperkingen op het aantal artikel(en) dat je kunt kopen; of

c.     Ons/onze online artikel(en) nog niet naar elk land of elke regio kunnen worden verzonden. Ga naar onze website voor de landen en regio's waar we ons/onze artikel(en) naartoe verzenden.

4.     Hoe verloopt de bestelprocedure?

 

Natuurlijk zijn we blij dat je besloten hebt om ons/onze artikel(en) te bestellen. Een bestelling plaatsen via onze website is eenvoudig en bestaat uit de volgende stappen:

  1. Voeg het/de artikel(en) die je wilt bestellen toe aan je winkelwagen;
  2. Ga naar 'Bestelling';

(i)    Als je al een Foot Locker-account hebt, log dan in. Zo niet, dan kan je een eigen account aanmaken door je te registreren op onze website; of

(ii)   Als je als gast bestelt zonder een account aan te maken, vul dan alle benodigde informatie in (zoals je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer);

c.     Controleer je gegevens en je bestelling voordat je deze bevestigt;

  1. Selecteer de gewenste verzendmethode;
  2. Kies een van de beschikbare betaalmethodes;
  3. Voordat je een bestelling plaatst, moet je akkoord gaan met deze Spelregels;
  4. Ga verder met het plaatsen van de bestelling en betaal de artikelen (je bent nu een bindende verplichting aangegaan). Je moet de betaling voltooien op de door jou gekozen betaalwijze. Zolang je de betaling niet hebt voltooid, wordt (worden) het (de) artikel(en) niet gereserveerd, maar zodra wij de betalingsbevestiging hebben ontvangen, wordt de bestelling uitgevoerd. Dit betekent dat als je te lang wacht met betalen, het risico toeneemt dat het/de artikel(en) niet langer beschikbaar is/zijn;
  5. Je ontvangt een e-mail met alle details van je aankoop. Op dat moment komt er een bindend contract (de 'Aankoopovereenkomst') met deze Spelregels tot stand; en
  6. Zodra we je artikel(en) hebben verzonden, ontvang je een verzendbevestiging per e-mail.

5.     Wanneer kunnen we je bestelling annuleren?

 

We hebben het recht om je bestelling te weigeren of te annuleren vóór de verzending van het/de artikel(en). Daarvoor moeten we wel een gegronde reden hebben. Voorbeelden van situaties waarin we een bestelling kunnen weigeren of annuleren zijn onder meer:

  1. Een duidelijke fout of andere onjuistheid met betrekking tot (een) door ons aangeboden artikel(en);
  2. Het/de artikel(en) is/zijn niet beschikbaar of op voorraad; als dit het geval is, brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte en verwerken we de bestelling niet;
  3. Je factuurgegevens zijn niet correct of kunnen niet worden gecontroleerd;
  4. We hebben een reden om aan te nemen dat je bestelling of betaling frauduleus is;
  5. Er is een vermoeden van fraude met kredietkaarten of debetkaarten;
  6. We kunnen niet leveren op het door jou opgegeven adres;
  7. We hebben een reden om aan te nemen dat je geen eindgebruiker en/of consument bent;
  8. Je bent jonger dan de wettelijke leeftijd die voortvloeit uit de toepasselijke wetgeving; of
  9. De betaling van de aankoop is niet of niet volledig gereserveerd.

In de bovengenoemde gevallen zijn wij niet aansprakelijk voor schade of kosten als gevolg van de weigering of annulering van je bestelling.

6.     Welke prijzen gebruikt Foot Locker?

 

De prijzen op onze website zijn consumentenprijzen en zijn inclusief btw, maar exclusief verzendkosten.

De prijzen gelden alleen voor aankopen via onze website en kunnen verschillen van de prijzen die worden gebruikt voor hetzelfde/dezelfde artikel(en) in een Foot Locker-winkel. De prijzen kunnen van tijd tot tijd veranderen en verschillen per land, maar wijzigingen hebben geen invloed op een bestelling die we hebben geaccepteerd. De uiteindelijke prijs die betaald moet worden, wordt op de afrekenpagina weergegeven.

Niet alle artikelen en aanbiedingen die op onze website worden aangeboden, zijn ook beschikbaar in Foot Locker-winkels en vice versa.

Promoties of kortingen op onze website kunnen niet worden gebruikt in combinatie met andere promoties, aanbiedingen of kortingen. Promoties, aanbiedingen en kortingen zijn alleen van toepassing op aankopen die gedaan zijn via  www.footlocker.eu, en kunnen afwijken van de promoties, aanbiedingen en kortingen die van toepassing kunnen zijn op hetzelfde/dezelfde artikel(en) in een Foot Locker-winkel.

De kosten en de verwachte leverdatum van je artikel(en) worden duidelijk vermeld op de afrekenpagina van je bestelling.

7.     Hoe betaal je voor je artikel(en)?

 

In principe verwerken en leveren wij je bestelling pas na ontvangst van de betaling.

Foot Locker aanvaardt verschillende betaalmethodes, waaronder creditcards en betaalkaarten. Daarnaast bieden we de meest gebruikte betaalmethodes in een bepaald land aan; deze zijn zichtbaar onderaan de homepage van onze website en worden vermeld in ons Helpcentrum.

We aanvaarden geen andere betaalmethodes dan die vermeld op onze website.

Wij blijven eigenaar van het/de artikel(en), totdat je het/de artikel(en) volledig hebt betaald.

8.     Welke leveringsopties heb je?

 

Je kunt kiezen uit de volgende drie leveringsopties:

a.     Standaard verzending: de leveringstermijn en de kosten variëren per land. Afhankelijk van je land bieden we gratis verzending aan als je voor een totaalbedrag bestelt dat hoger is dan een bepaalde drempel (die per land verschilt). Deze drempel is zichtbaar op de afrekenpagina. Als je bent aangemeld als FLX-lid (ons loyaliteitsprogramma), kan je gratis verzending ontvangen (ongeacht de drempel).

b.     Expresverzending: de leveringstermijn en de kosten variëren per land. Afhankelijk van je land en bestelling, kan je een expressverzending aanvragen. In dit geval wordt je bestelling meestal binnen 1-2 werkdagen geleverd. Als je bent aangemeld als FLX-lid (ons loyaliteitsprogramma), kan je korting krijgen op de kosten voor expressverzending.

c.     Click and Collect: afhankelijk van het land van levering kan je je bestelling online plaatsen en vragen om het pakket op te halen in een Foot Locker-winkel. Ga voor meer informatie over Click and Collect naar onze website.

De door ons vermelde levertijden zijn slechts indicatief en niet gegarandeerd. De uiterste leverdatum is 30 dagen. We proberen je zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van eventuele vertragingen. Voor zover wettelijk toegestaan zijn wij niet aansprakelijk voor schade als gevolg van te late levering.

9.     Hoe wordt/worden je artikel(en) geleverd?

 

Als je kiest voor standaardverzending of expressverzending, leveren we je bestelling op het adres dat je hebt opgegeven bij het plaatsen van je bestelling. Als we niet op je adres kunnen leveren, kunnen we:

  1. het afleveren bij je buur;
  2. op een later tijdstip een nieuwe bezorgpoging doen; of
  3. je pakket afleveren bij een lokaal afhaalpunt.

Het is belangrijk dat je het pakket controleert op het moment van ontvangst. Hoewel je 28 dagen de tijd hebt om je aankoop zonder reden te annuleren, als het pakket beschadigd is of op enige wijze niet aan je verwachtingen beantwoordt, moet je onze klantenservice zo snel mogelijk op de hoogte brengen van dit defect, uiterlijk binnen twee maanden na de leveringsdatum. Zie hoofdstuk 14 voor meer informatie over hoe je moet omgaan met (ee) defect(e) artikel(en) en de gevolgen van het weigeren om defecten te melden aan onze klantenservice.

10.  Wat kan je doen als je je bestelling niet hebt ontvangen?

 

Raadpleeg je trackinginformatie voor de meest nauwkeurige informatie over de levering van je artikel(en). Je kunt contact opnemen met onze klantenservice om een onderzoek te vragen naar de levering van je pakket, op voorwaarde dat je binnen de volgende termijn contact met hen opneemt:

a.     Als de trackinginformatie aangeeft dat je bestelling is geleverd, heb je 30 dagen de tijd om contact op te nemen met onze klantenservice, te rekenen vanaf de leverdatum die in de trackinginformatie wordt vermeld.

b.     Als de trackinginformatie aangeeft dat je bestelling nog niet is geleverd, heb je 100 dagen vanaf de verzenddatum van de bestelling om contact op te nemen met onze klantenservice.

Als je niet binnen de hierboven vermelde termijn contact met ons opneemt, wordt je onderzoeksverzoek automatisch afgewezen.

11.     Je wilt je bestelling annuleren, wat moet je doen?

 

Hoewel we dit zeer jammer vinden, heb je het recht om een bestelling te annuleren zonder een reden op te geven, behalve voor (een) artikel(en) die zijn aangepast aan je persoonlijke specificaties, die duidelijk gepersonaliseerd zijn en (een) artikel(en) dat/die niet geschikt is/zijn voor retour om gezondheids- of hygiëneredenen.

Ons retourbeleid

Neem zo snel mogelijkcontact op met onze klantenservice  om je bestelling te annuleren.

Als het/de artikel(en) al verzonden is/zijn of aan jou geleverd is/zijn, heb je 28 dagen vanaf de leverdatum om het/de artikel(en) naar ons terug te sturen. Je kunt het/de artikel(en) retourneren aan:

a.     Een Foot Locker-winkel naar keuze in een land waar we een Europese Foot Locker-website hebben.

Als de Foot Locker-winkel van je keuze in de Europese regio een andere valuta toepast dan de valuta waarin je je artikel(en) online hebt gekocht, is de valuta van de Foot Locker-winkel van je keuze waar je je artikel(en) retourneert van toepassing.

Als je Clear Pay of Klarna hebt gebruikt als betaalmethode voor je online aankoop, is het uitzonderlijk niet mogelijk om je artikel(en) te retourneren in een van onze Foot Locker-winkels. In dat geval moet je je artikel(en) naar ons magazijn retourneren.

b.     Ons magazijn.

Als je je artikel(en) terugstuurt naar ons magazijn, zorg er dan voor dat je het retourformulier dat bij je bestelling is geleverd, invult en in de doos plaatst. Stop het retourlabel in het meegeleverde doorzichtige zakje en kleef het op de doos. Als je het retourlabel niet hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Lever je pakketje in bij het toegangspunt van de betreffende bezorgdienst binnen 28 dagen na de bezorgdatum.

Naast het bovenstaande retourbeleid kan je het modelformulier voor annulering gebruiken dat is opgenomen in bijlage II bij deze Spelregels.

Hou er rekening mee dat onze retourmethodes per land kunnen verschillen. Raadpleeg daarom onze Retourpagina op onze website voor meer informatie over de specifieke retourmethodes voor jouw land.

(Een) geretourneerd(e) artikel(en) moet(en) worden geretourneerd in de staat waarin je ze hebt ontvangen. Dit betekent dat het/de artikel(en) en verpakking zich in de oorspronkelijke ongebruikte staat bevinden en compleet zijn. Je mag het/de artikel(en) alleen uitpakken voor zover dit nodig is om de grootte, aard en andere kenmerken van het/de artikel(en) te kunnen beoordelen. Je mag bijvoorbeeld kleding of schoenen passen, maar je mag ze niet dragen. Verwijder geen tags of labels wanneer je het/de artikel(en) past.


De staat van het/de geretourneerde artikel(en) wordt/worden bij ontvangst door ons gecontroleerd. Als het/de artikel(en) versleten of beschadigd is/zijn, behouden we ons het recht voor om contact met je op te nemen met betrekking tot de doorverkoopwaarde van het/de artikel(en).
 

12.     Wanneer accepteert Foot Locker de geretourneerde artikelen niet?


We accepteren de geretourneerde artikelen niet als het/de artikel(en):

a.     Wordt/worden teruggezonden na 28 dagen vanaf de leverdatum. De leverdatum is de datum waarop het/de artikel(en) worden geleverd op het door je gekozen verzendadres, ook als het verzendadres een afhaalpunt is;

b.     Elders werd(en) gekocht dan via onze website of onze Foot Locker-winkels;

c.     Ontbrekende tags of labels heeft; en/of

d.     Werd beschadigd door verkeerd gebruik, nalatigheid of onbedoelde activiteit.

 

13.     Hoe en wanneer ontvang je een terugbetaling nadat je een bestelling/artikel hebt geannuleerd/geretourneerd?

 

In principe betalen we je aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode die je gebruikte om je online aankoop te betalen.

We passen het volgende terugbetalingsbeleid toe:

a.     Wanneer je het/de artikel(en) hebt geretourneerd naar een Foot Locker-winkel naar keuze

Nadat we het/de geretourneerde artikel(en) hebben gecontroleerd en hebben geconcludeerd dat het/de artikel(en) in originele ongebruikte staat is/zijn en volledig is/zijn, betalen we je terug via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om je online aankoop te betalen.

b.    Wanneer je het/de artikel(en) naar ons magazijn hebt teruggestuurd

Nadat we het/de artikel(en) in ons magazijn hebben ontvangen, het/de geretourneerde artikel(en) hebben gecontroleerd en hebben geconcludeerd dat het/de artikel(en) in originele ongebruikte staat is/zijn en volledig is/zijn, betalen we je het aankoopbedrag terug binnen 14 dagen vanaf het moment dat het retourpakket in ontvangst is genomen.  We hebben het recht om de terugbetaling te weigeren totdat we het/de artikel(en) hebben ontvangen, of totdat je het bewijs hebt geleverd dat je het/de artikel(en) hebt/hebben teruggestuurd, afhankelijk van wat het eerst gebeurt. We betalen je terug via dezelfde betaalmethode die je gebruikte om je online aankoop te betalen.

Als je alle gekochte artikelen retourneert, krijg je het volledige aankoopbedrag terug plus de standaard verzendkosten (indien van toepassing). Als je voor spoedverzending hebt gekozen, vergoeden we de kosten voor spoedverzending niet meer dan de standaard verzendkosten.

Als je slechts een deel van een bestelling retourneert, ontvang je een terugbetaling van de waarde van het/de artikel(en) zonder de verzendkosten.

Meer informatie over de retourmethodes voor jouw land vind je op onze retourpagina op onze website.

 

14.     Wat is je wettelijke garantie en wat kan je verwachten als het/de artikel(en) defect is/zijn?

 

Onder de wettelijke garantie mag je van (een) artikel(en) het volgende verwachten:

  1. Op het moment van levering vrij zijn van gebreken;
  2. Naleven wat overeengekomen is, wat vermeld staat in ons aanbod; en
  3. De eigenschappen bezitten die nodig zijn voor een normaal gebruik van het object.


Als je artikel(en) defect is/zijn:

a.     Op met moment van levering: bren dan onze klantenservice zo snel mogelijk op de hoogte van dit defect, uiterlijk binnen twee maanden na de leveringsdatum.

b.     Na moment van levering: breng dan onze klantenservice zo snel mogelijk op de hoogte van dit defect, uiterlijk binnen twee maanden na de leveringsdatum.

Om ons een betere kans te geven om mogelijke problemen op te lossen, vragen we je:

  1. Om ons duidelijk te maken wat het defect of probleem met het/de artikel(en) is; en
  2. Meerdere foto's van het/de artikel(en) waarop duidelijk het defect en de algemene staat van het/de artikel(en) te zien zijn.

We zullen je claim beoordelen, waar nodig, je verzoeken het/de betreffende artikel(en) terug te sturen naar ons magazijn voor inspectie en contact met je opnemen over de volgende stappen. Bij een gegronde garantieclaim betalen wij de aankoopprijs terug. Als een geleverde bestelling volledig wordt geretourneerd, vergoeden we ook de standaard verzendkosten die door jou zijn betaald.

Als de gegronde claim betrekking heeft op een fabricagefout, geldt de garantie zoals voorgeschreven door de wetgeving van het land waar je woont. Deze spelregels hebben geen invloed op je wettelijke garantierechten. Als een van de bepalingen in deze Spelregels in jouw nadeel afwijkt van de garantierechten, is de betreffende regel niet van toepassing, maar is in plaats daarvan de wet van het land waar je woont van toepassing.

Als je geen defecten hebt gemeld aan onze klantenservice binnen twee maanden na de leverdatum of de ontdekking van een defect, wat het geval kan zijn, betekent dit datje het pakket hebt geaccepteerd en dat verlies, schade of waardevermindering van het/de artikel(en) voor jouw rekening en risico is.  Dit betekent dat als het/de artikel(en) verloren of beschadigd is/zijn nadat je het/zijn geaccepteerd hebt, je verantwoordelijk bent voor dat verlies of die schade en je daarom geen recht hebt op terugbetaling van je geld door ons.

15.     Hoe neem je contact op met Foot Locker?

 

We streven ernaar een uitstekende service te leveren, zowel online als offline. Integriteit, uitmuntendheid, service, teamwerk en gemeenschap maken deel uit van onze kernwaarden. Als je ervaring met ons niet beantwoordt aan de kwaliteit die we nastreven, laat het ons dan weten. Vertel je verhaal en vergeet niet te vermelden met welke winkel of Customer Service-medewerker je ervaring hebt.

Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier op onze website, een e-mail sturen, chatten met onze chatbot of live chatten met een medewerker van de klantenservice.  Als je onze chatbot en livechat gebruikt, kun je ons via de knop "E-mailtranscriptie" in de chat vragen om het chattranscript naar je e-mailadres te sturen. Als je de chat beëindigt met de knop 'Chat beëindigen', dan wordt het chattranscript automatisch naar je e-mailadres gestuurd. Als je de chat afsluit zonder de knop 'Chat beëindigen' te gebruiken, ontvang je het chattranscript niet.

Raadpleeg onze Contactpagina voor onze contactgegevens en links naar onze chatdiensten hier.

16.     Hoe verwerkt Foot Locker je persoonsgegevens?

 

Foot Locker hecht veel belang aan de bescherming van je persoonsgegevens. Raadpleeg onze Privacyverklaring en onze Cookieverklaring voor meer informatie over hoe wij je persoonsgegevens verwerken.

 

17.     Wat zijn de regels inzake intellectuele eigendomsrechten?

 

Alle merknamen, logo's, productnamen, dienst- en bedrijfsnamen, teksten, afbeeldingen, illustraties, ontwerpen op onze website en communicatie bevatten intellectuele eigendomsrechten van Foot Locker of derden. Bijvoorbeeld de leveranciers van het artikel(en), fotografen en copywriters. Het is je niet toegestaan enige uitdrukking te gebruiken of te reproduceren die valt onder intellectuele eigendomsrechten, aangezien dit een inbreuk kan vormen op de rechten van de houder.

De rechten in het ontwerp van de website, teksten, documenten, films, muziek en/of andere diensten en de selectie en rangschikking daarvan, en alle softwarecompilaties, onderliggende broncodes, software en al het andere materiaal op deze website zijn eigendom van of in licentie gegeven aan Foot Locker en/of haar leveranciers en onderaannemers.

Je mag alleen elektronisch kopiëren en afdrukken in geprinte delen van de website voor zover dit nodig is voor het plaatsen van een bestelling bij ons of voor het gebruik van de website als hulpmiddel bij het winkelen. Je mag de informatie en materialen op deze website niet op een andere manier gebruiken, met inbegrip van reproductie voor andere doeleinden dan hierboven vermeld, wijziging, distributie of herpublicatie. Als je materialen of informatie van deze website wilt gebruiken, heb je daarvoor vooraf onze schriftelijke toestemming nodig.

Voor zover toegestaan onder de toepasselijke wetgeving, stel je ons hierbij schadeloos voor en vrijwaar je ons tegen alle claims, vorderingen en aansprakelijkheden als gevolg van je gebruik en/of exploitatie van de uitdrukkingen die in strijd zijn met de (intellectuele-eigendomsrechten) van een derde of anderszins onwettig zijn jegens een derde.

 

18.     Hoe ver gaat de aansprakelijkheid van Foot Locker?

 

Voor ons/onze artikel(en):

In het onwaarschijnlijke geval dat wij onze verplichtingen jegens jou niet correct nakomen, zijn wij slechts aansprakelijk voor de directe schade die daaruit voortvloeit tot het maximumbedrag dat je voor het (de) betreffende artikel(en) hebt betaald. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele indirecte schade die je lijdt. Dit doet geen afbreuk aan de rechten die krachtens dwingend recht op jou van toepassing zijn en waarvan niet kan worden afgeweken. Foot Locker sluit geen enkele aansprakelijkheid uit noch beperkt deze, noch is van plan deze uit te sluiten of te beperken, die niet kan worden uitgesloten of beperkt onder de toepasselijke wetgeving.

Foot Locker is verantwoordelijk voor de schade als gevolg van onvoldoende prestaties in het geval van:

a.     overlijden of lichamelijk letsel;

b.     opzet of bewuste roekeloosheid van Foot Locker zelf en/of zijn management; en

c.     elke andere schade waarvoor de aansprakelijkheid niet wettelijk kan worden uitgesloten of beperkt.

Het is altijd mogelijk dat we onze verplichtingen niet kunnen nakomen omdat er iets gebeurt waarover we geen controle hebben. We noemen dit 'overmacht'. Determ overmacht omvat, maar is niet beperkt tot, onvoorziene gebeurtenissen, oorlogen, brand, explosies, ongevallen, overstromingen, (IT-)sabotage, (arbeids)stakingen, lockouts, naleving van wetten, regels, voorschriften of resoluties, of volledige uitval van machines, apparatuur of processen of enige andere oorzaak die onze uitvoering van de Koopovereenkomst redelijkerwijs onmogelijk of onredelijk bezwarend maakt voor Foot Locker.

In geval van overmacht hebben wij het recht om de uitvoering op te schorten of de Koopovereenkomst tebeëindigen.

Foot Locker is niet aansprakelijk voor enige (vertragings)kosten, verliezen, uitgaven, schade die op enigerlei wijze door jou wordt geleden als gevolg van een gebeurtenis vanovermacht, tenzij Foot Locker de relevante gebeurtenis vanovermachtopzettelijk heeft veroorzaakt.

Voor het gebruik van onze website:

Onze website kan links naar externe internetsites bevatten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor je gebruik of voor de inhoud van websites die kunnen worden bezocht via links op onze website. Het gebruik van links en het bezoeken van andere websites gebeurt volledig op eigen risico. Andere websites kunnen links of frames naar onze website bevatten. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade als gevolg van een dergelijke link of frame.

Hoewel we redelijke maatregelen nemen om onze website vrij van virussen te houden, aanvaarden we geen enkele aansprakelijkheid voor schade die voortvloeit uit een virus op of doorgegeven via onze website.

 

19.     Welke wetten en rechtsgebieden zijn/zijn van toepassing op je Koopovereenkomst?


Deze spelregels zijn van toepassing, tenzij dwingende wettelijke bepalingen ertegen ingaan. Indien enig deel van deze Spelregels om welke reden dan ook als niet geldig moet worden beschouwd, heeft dit geen invloed op de geldigheid van het resterende deel van de Spelregels en wordt dit resterende deel geacht volledig van kracht te blijven.

De Koopovereenkomst, die deze Spelregels bevat en die is gesloten tussen Foot Locker en jou, en het gebruik van de website, vallen onder de Nederlandse wetgeving, onverminderd eventuele rechten die je hebt op grond van de toepasselijke dwingende wetgeving.

Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Koopovereenkomst, deze Spelregels en/of het gebruik van de website zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in Amsterdam, tenzij je binnen een maand na kennisgeving door Foot Locker ervoor kiest om een geschil te laten beslechten door de rechtbank die bevoegd is in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

Het voorgaande heeft geen invloed op je wettelijke rechten.

20.  Welke andere regels zijn van toepassing?

 

Wij behouden ons het recht voor om deze Spelregels op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, waarbij de nieuwe gewijzigde Spelregels van kracht worden op het moment van plaatsing op de website. We raden je aan om regelmatig te controleren of ze zijn veranderd. Bestaande aankoopovereenkomsten worden niet beïnvloed door dergelijke wijzigingen.

Deze Spelregels en voorwaarden zijn voor het laatst aangepast in november 2023.

 

BIJLAGE I

Lijst van Foot Locker entiteiten

LAND

ENTITEIT

GEREGISTREERD ADRES

 

COMM. REGISTRER NR.

BTW-NUMMERS

NEDERLAND

Foot Locker Nederland bvStationsplein 32, 3511 ED Utrecht/The Netherlands.

Stationsplein 32, 3511 ED Utrecht/The Netherlands.

23063181

NL800774115B01

BELGÏE

Foot Locker België BVBA

Louizalaan 331-333, 1050 BRUSSEL, BELGIË

RRP/RPM 0442.407.102

BE0442.407.102

LUXEMBURG

Foot Locker België BVBA – SPRL Filiaal Luxemburg

18, Rue de L'ALZETTE, 4010, ESCH-SUR-ALZETTE, GH-LUXEMBURG

B 39434

LU27976639

DUITSLAND

Foot Locker Germany GmbH & Co. KG

Tiroler Straße 26, 45659 RECKLINGHAUSEN, DUITSLAND

HRA 4942

DE814084510

Verenigd Koninkrijk (VK)

Freedom Sportsline Ltd.

1st Floor, 42-48 Great Portland Street, W1W 7NB, LONDEN, VERENIGD KONINKRIJK

1779106

GB545256538

IERLAND

Foot Locker Retail Ireland Ltd

49 Lower O'Connell Street, D01 CK02, DUBLIN, IERLAND

391370

IE6411370E

FRANKRIJK

Foot Locker Frankrijk SAS

124, rue de Verdun, 2ème étage, 92800, PUTEAUX, FRANKRIJK

382 401 867

FR96382401867

ITALIË

Foot Locker Italië Srl

Via Ceresio 7, 20154, MILAAN, ITALIË

10322270157

IT10322270157

SPANJE

Foot Locker Spanje SLU

Balmes, 195, 8°, 1a, 08006, BARCELONA, SPANJE

B-101890

ESB80030315

PORTUGAL

Foot Locker - Artigos Desportivos e de Tempos Livres, Lda

Edifício Atrium Saldanha
Praça Duque de Saldanha, 4o Piso, Letras H, O, 1050-094, LISSABON, PORTUGAL

12861

PT506319431

OOSTENRIJK

Foot Locker Austria GmbH

Freyung 4/13-14, 1010, WENEN, OOSTENRIJK

FN 165131 s

ATU43738602

DENEMARKEN

Foot Locker Denmark 2009 B.V., filiaal van Foot Locker Denmark B.V. Holland

Nybrogade 12, 1203, KOPENHAGEN K, DENEMARKEN

33268300

DK33268300

ZWEDEN

Foot Locker Scandinavia B.V., Nederland, filiaal Zweden

Box 1711, 111 87, STOCKHOLM, ZWEDEN

516404-1492

SE516404149201

NOORWEGEN

Foot Locker Norway B.V. Noors filiaal

Haakon VII's gate 10, 0161, OSLO, NOORWEGEN

918 076 581

 

POLEN

Foot Locker Poland Spólka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Zlota 59, 00-120, WARSCHAU, POLEN

0000392259

PL5252513747

TSJECHISCHE REPUBLIEK

Foot Locker Tsjechië s.r.o.

Nové Mĕsto, V Celnici 1031/4, 110 00, PRAAG 1, TSJECHIË

271 26 706

CZ27126706

HONGARIJE

Foot Locker Hongarije Kft

Váci utca 11/b, 1052, BUDAPEST, HONGARIJE

01-09-718211

HU13089719

GRIEKENLAND

Foot Locker Greece Athletic Goods Ltd Ltd.

75 Patision, 10434, ATHENE, GRIEKENLAND

Originele statuten ingeschreven bij de rechtbank van eerste aanleg van Athene onder het algemeen nummer 7725, specifiek nummer 2131 van het jaar 2005.

EL999279062

 

 

 

BIJLAGE II

Modelformulier voor herroeping

Vul het onderstaande formulier volledig in en stuur het vervolgens als bijlage bij je communicatie via onze Contactpagina of als brief naar Footlocker Europe B.V Stationsplein 32, 3511 ED Utrecht/The Netherlands.

Aan:

Footlocker Europe B.V
Stationsplein 32, 3511 ED Utrecht/The Netherlands.

Ik/Wij (*) verklaar/verklaren (*) hierbij dat ik/wij (*) onze overeenkomst met betrekking tot de aankoop van het/de volgende artikel(en) (*) wens(en) te herroepen:

Beschrijving:

_____________________________________________________________

Referentie :

_________________________________________________________________

Besteld op (datum) / Ontvangen op (datum) (*):

_________________________________________________________________

Vul hieronder je naam en adres in:

Voor- en achternaam: _______________________________________________

Straat en huisnummer: _______________________________________________

Postcode en plaats: ___________________________________________________

Datum: ________________________

Handtekening: ______________________________

(enkel indien dit formulier via de post wordt verstuurd)

(*): Schrappen wat niet past.