KRWND Accessory

JUSTICE IS GOLDEN
Bij Foot Locker zetten we ons in om echte verandering voor de toekomst te inspireren. We geloven dat we dat kunnen bereiken door gemeenschappen vooruit te helpen.
Dit seizoen hebben we samengewerkt met het in Toronto gevestigde sieradenmerk KRWND @iamkrwnd om een accessoire te creëren dat steun biedt aan Black Lives Matter en de strijd voor sociale rechtvaardigheid. Het stelt mensen in staat om hun steun op een unieke manier te tonen in hun dagelijkse leven.
Kahya MC
Rachel Joanis
KRWND werd in 2014 opgericht door Kahya MC, een jonge zwarte vrouw die zowel het talent als het brein achter haar merk is. Kahya werkt voornamelijk met goud en roestvrij staal en haar stukken zijn gedragen door beroemdheden zoals Mya, Ayesha Curry, Saweetie, Winnie Harlow, Ari Lennox en Savannah Ré Bianca Andreescu. De inspiratie voor Kahya's merkidentiteit kwam voort uit haar overtuiging dat je juwelen je kroon zijn en dat je sieraden een embleem zijn dat een directe en authentieke weerspiegeling van jezelf moet zijn. Het was deze mantra die KRWND de perfecte partner voor ons project maakte.
Over het project merkte Kahya op:
“Samenwerken met Foot Locker was een droom. Wat ik het meest waardeerde, was hun bereidheid om iets te creëren dat een boodschap verspreidt en teruggeeft aan een doel waar ik om geef. Sieraden zijn altijd mijn grootste expressiemiddel geweest, dus het was spannend en nuttig om met Foot Locker samen te werken aan het verspreiden van hun boodschap. Hoewel er op de hangers : 'Justice Is Golden' (Rechtvaardigheid is goud) staat, erken ik dat deze 'gouden regel' niet de realiteit is voor iedereen. Met dit project werpen richten we de schijnwerper op die ongelijkheid en streven we naar een rechtssysteem dat het beter doet.”
Het eindproduct is een hanger met de boodschap "Justice Is Golden” en twee vergulde kettingen van 18k karaat; één om te dragen als ketting en de tweede om te stylen op je sneakers.
Andere bijdragers aan deze collectie zijn Rachel Joanis @racheljoanis, een andere vrouwelijke creatieveling uit Toronto die ons stuk tot leven bracht in het ontwerp dat je op onze verpakking ziet versierd.
Op de vraag wat dit project voor haar betekent, zei Rachel:
“Als vrouwelijke kunstenaar weet ik uit eigen ervaring hoe belangrijk representatie is en hoe belangrijk het is om jezelf te zien weerspiegeld in kunst en media. Als vrouw van kleur, staan diversiteit en inclusie altijd op de voorgrond van mijn creatieve werk - ik voel een verantwoordelijkheid en een verlangen om een brede vertegenwoordiging van verschillende etniciteiten in mijn illustraties te bevorderen en te promoten.
De samenwerking met Foot Locker EU en KRWND was een geweldige kans om kunstwerken te maken die geïnspireerd waren op de Black Lives Matter-beweging en de voortdurende strijd voor sociale rechtvaardigheid. Mijn hoop is dat iedereen die typisch ondervertegenwoordigd is in de grotere media, zichzelf kan zien in het kunstwerk - zich ermee kan verhouden en trots de ketting "Justice Is Golden” kan dragen.”
Ter afsluiting van onze all-female line-up hebben we content maker en Sneaker Babe, Risa ook bekend als @VintageDollRisa, uit Londen die alle inhoud voor deze campagne heeft gefotografeerd, gemaakt en bewerkt.
Er zijn slechts 200 stuks beschikbaar op, uitsluitend op FL.EU, en voor elke aankoop wordt een deel van de opbrengst gedoneerd aan de door Kahya gekozen organisatie Amadeusz. Dit is een non-profitorganisatie die jonge mensen ondersteunt die in de gevangenis zitten en positieve veranderingen in hun leven brengt door middel van toegang tot onderwijs, gemeenschapsondersteuning, mentorschap en uitzonderlijke zorg.